نوشته شده توسط : مژده

مدیریت فریلنسرها نسبت به کارمندان عادی به دلیل ماهیت متفاوت ارتباط بین کارگر و کارفرما پیچیده‌تر است و شامل ارتباط نزدیک، کنترل و آزمون و خطاست؛ اما به دلیل پایین بودن هزینه و باصرفه بودن بهترین روش استخدام برای استارتاپ‌ها است.

از طرف دیگر به خاطر مزایای بسیار زیادی که شغل فریلنسری برای فریلنسرها دارد، افراد بسیار زیادی این روش شغلی را انتخاب می‌کنند.

برای این‌که بتوانید پروژه‌های دلخواه خود را بگیرید، حتما باید پاسخ‌های مناسبی برای سوالات زیر داشته باشید:

 

۱) چه مدتی است که فریلنسر هستید؟

همیشه داشتن تجربه امتیاز محسوب می‌شود حتی اگر برای خودکار کرده باشید.

 

۲) چرا فریلنسری کار می‌کنید؟

به مصاحبه‌گر توضیح دهید که فریلنسر بودن نیاز به یک ذهن فعال دارد و توانایی حل مسئله و تصمیم‌گیری از خصوصیات بارز اوست. همچنین به پروژه‌های خود بسیار علاقه‌مند است و با افرادی کار می‌کند که از این کار لذت می‌برند. برخی مواقع فریلنسر شاید مادری باشد که به خاطر کودک خود نتوانسته است بیرون از خانه کار کند یا مدام از این شهر به آن شهر برای شغل همسر نقل‌مکان می‌کرده است. شاید به‌عنوان فریلنسر تنها کار کرده باشید، اما شما توانسته‌اید مشتریان خود را مدیریت کنید. شما پروژه‌های مختلفی کار کرده‌اید و حتی گاهی اوقات کارمندانی نیز برای خود داشته‌اید.

 

۳) بر روی چه نوع پروژه‌هایی کار کرده‌اید؟

به احتمال زیاد مصاحبه‌گر از قبل می‌داند بر روی چه پروژه‌هایی کار کرده‌اید ولی مطرح کردن این سوال به این دلیل است که از زبان خودتان داستان را بشنود. دقت کنید حقایق را به زبان بیاورید و بر نقاط قوت پروژه‌ها و نتایج مثبتی که به دست آورده‌اید تمرکز کنید. کارفرما از لحن صحبت شما و هیجانی که از تعریف پروژه‌ها نشان می‌دهید به علاقه شما به کارهای‌تان پی می‌برد. در رزومه کاری خود راجع به کارآفرینی، مشتری مداری صحبت کنید و همچنین از مدیریت هم‌زمان پروژه‌های مختلف حرف بزنید و مهارت مدیریت زمان عالی خود را به رخ آن‌ها بکشید.

 

۴) آیا در این موقعیت قرارگرفته‌اید که کاری را تا تاریخ توافق شده نتوانید تحویل دهید؟

مطرح کردن این سوال به‌منظور ارزیابی قدرت ارتباط شما با مشتری است. این سوال برای کسانی که دورکار هستند ارتباط با مشتری برای یک فریلنسر یک موفقیت به‌حساب میآید. یک فریلنسر خوب در این موقعیت‌ها باید از قدرت ارتباطی فوقالعادهای برخوردار باشد تا مشتری را قانع کرده باشد. همچنین با این سوال به صداقت شما نیز پی می‌برند.

 

۵) آیا مشتری به ناگهان ارتباط خود را با شما قطع کرده است؟ اگر بله چرا؟

منظور مصاحبه‌گر از این سوال قضاوت کردن شما نیست بلکه به دنبال نحوه توضیح رخداد از طرف شماست. سعی کنید صادق باشید. به جزئیات نپردازید بلکه بر درسی که از این اتفاق یاد گرفته‌اید تأکید کنید. آن‌ها ترجیح می‌دهند شخصی را به استخدام خود درآورند که همیشه قادر باشد از یک تجربه بد درسی بیاموزد.

 

برای تبدیل تاریخ می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

۶) خارج از کار خود به چه چیزهای دیگری علاقه‌مند هستید؟

هدف از این سوال درک این موضوع است که شما با اعضای تیم شرکت، دارای اشتراکاتی هستید و با فرهنگ تیم تناسب دارید.

گاهی افراد ترجیح می‌دهند در کنار فریلنسر بودن در جایی استخدام شده و کار تمام‌وقت هم داشته باشند. پس از فریلنسر بودن پیدا کردن شغل تمام‌وقت و استخدام شاید با مشکلاتی همراه باشد. به‌طور مثال وقتی در رزومه خود می‌نویسید که طراح و یا گرافیست هستید از شما می‌پرسند پس چرا می‌خواهید با ما کار کنید شما که کار دارید. شاید فکر کنند به سبب کار آزادی که داشتید از این شاخه به آن شاخه می‌پرید و چیزی نشده شرکت آن‌ها را ترک می‌کنید. در این موقع کار شما این است که مصاحبه‌گر را متقاعد کنید که دلایل شما برای شغل تمام‌وقت این است که دوست دارید تیمی کار کنید و از تنها کار کردن خسته شده‌اید. می‌خواهید در اجتماع باشید و ارتباطات اجتماعی داشته باشید و درآمد پایداری هم داشته باشید. به آن‌ها در مورد مهارت‌هایتان بگویید. در مورد تجربیات فریلنسری خود صحبت کنید. تجربیاتی که مربوط به شغلی که به مصاحبه آن دعوت شده‌اید. در مورد مسائل و مشکلات مربوط به تجارت که آن‌ها را از طریق فریلنسری حل کرده‌اید بگویید. همچنین درباره اهمیت ثبات و قرار صحبت کنید. به آن‌ها توضیح دهید که از بودن در یک تیم چقدر خوشحال می‌شوید و لذت می‌برید. در طول مصاحبه به مزایای کار استخدامی نیز اشاره کنید. ازجمله داشتن روزهای تعطیل و بیمه تأمین اجتماعی. می‌توانید بگویید شرکت آن‌ها و پست شغلی پیشنهادی برایتان جذاب بوده است.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%e2%80%8c%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%86%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b5/





:: برچسب‌ها: فریلنسری ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: